RSS

Cerita Seram di Bukit Putus

10 Feb

Kisah gempar dan menyeramkan ini terjadi kepada seorang lelaki yang bekerja di Seremban. Pada hari tersebut (hari khamis petang jumaat) beliau terpaksa balik ke Kuala Pilah kerana keluarganya mengadakan kenduri arwah. Selesai kenduri lebih kurang pukul 11.00 malam, dia pun terpaksa berangkat balik ke Seremban sendirian walaupun agak lewat kerana keesokkannya dia bekerja.

Sampai di Bukit Putus, jalan yang bengkang-bengkok tu, dia pun ternampak seorang perempuan berbaju putih sedang menahan keretanya. Hatinya tergerak pula ingin menolong. Lantas dia pun berhentikan keretanya dan bertanya “Apa halnya cik adik malam-malam buta kat sini?”,”Abang.. tolong lah saya. Kereta saya rosak ni… Puas dah saya tahan kereta lain. Tapi semuanya tak nak berhenti. Boleh tak tumpangkan saya sampai ke Seremban aje. Saya boleh bayar berapa abang nak??”. Entah macam mana dia pun tergerak hati nak menolong perempuan berbaju putih yang cantik tu…

” Oklah. Saya pun nak ke seremban jugak”, terkeluar dari mulutnya… Tapi hatinya masih lagi was-was… Diapun membuka pintu dan mempelawa perempuan itu masuk. Perempuan tu bukannya nak duduk kat belakang, terus aje duduk di depan sebelahnya. Nak juga ditegur tapi terlalu pantas perempuan tu tutup pintu dan terus lock pintu. Berdegup juga hati lelaki tu. Dia cuba tenangkan dirinya… seolah-olah takde apa yang berlaku. Dia masih lagi membisu kerana menyesal kenapalah dia dengan mudah aje membenarkan seorang perempuan menumpang keretanya di tengah malam buta ni… seorang diri pulak tu…

Tapi yang peliknya, hatinya macam ditarik-tarik supaya menolong perempuan tu… Padahal, dia tu memanglah penakut dengan perempuan! Masing-masing hanya diam membisu beberapa ketika… Tiba-tiba… dia mula merasa seram & meremang bulu roma bila perempuan tu berbau wangi. Dia pun mulalah membaca ayat-ayat suci yang terlintas di kepalanya. Peluh mula membasahi dahinya. Dia makin tak senang duduk .Perempuan tu kelihatan agak bersinar bila kenderaan yang bertembung menyuluh kearah keretanya. Dia pun memberanikan diri dengan menjeling ke arah perempuan tu bila sampai ke selekoh yang tajam. Perempuan tu juga memandang kat dia sambil tersenyum. Menampakkan giginya yang putih… ditambah lagi dengan baju yang dipakainya…

Dia pun beranikan diri dan bertanya…

”kenapa cik adik ni pakai baju putih malam-malam ni??
”ni memang pakaian rasmi saya setiap malam jumaat… ”
” Saya ada kelas yasin… ” jawab perempuan tu
”Tapi.. putihnya lain macam aje… tak pernah pulak saya tengoknya ”
tanya lelaki tu lagi.
”Apa yang lain nya… sama aje. Eh, betul ke tak pernah tengok??”
” Eyea… lain macam aje. seram pulak saya dibuatnya… ”
” Ehh takkan sampai seram… ”

“Pakai aje le Breeze colour baru!!!”

Lelaki tu bengang dan terus aje memecut keretanya. Sekianlah aje… ..
Wassalam…

 
26 Comments

Posted by on February 10, 2008 in Funny

 

Tags: , , ,

26 responses to “Cerita Seram di Bukit Putus

  1. shahrul

    February 11, 2008 at 1:44 am

    pukiwi tol…ye 2 je aku bce…
    last2 iklan breeze…siot!!!!

     
    • aekmal danish

      October 13, 2010 at 9:24 pm

      tau tk pe!

       
  2. yuSmA_pu3

    August 21, 2008 at 6:13 am

    wat gabra batman jew..

     
  3. aku

    November 15, 2008 at 3:36 pm

    haha..cter ni best!!hahhahahahaha…lawak…….fist2 tu seram,last2….breeze??

     
  4. Ms..Lina

    December 30, 2008 at 10:09 pm

    hohoi lolx hahahahhahaha……nie nak iklankan pencuci jenama breeze ler nie???erk…

     
  5. aleeya

    December 13, 2009 at 1:05 pm

    iye2 aq bace last2 ropenyer iklan breeze hampeh

     
  6. nurul

    May 7, 2010 at 3:24 pm

    haha… lucu…

     
  7. nurul

    May 7, 2010 at 3:24 pm

    qiut…

     
  8. anys

    June 28, 2010 at 5:22 pm

    huhu..
    seramnyer….
    ney r citer y pling seram pnah sy bce…

     
  9. zoranggas

    February 28, 2011 at 2:21 am

    benggong!!!! cuak tahap karma aku…dh la aku sorang2 je nii…..

     
  10. farisya natasha

    March 13, 2011 at 12:47 pm

    hahaha..mmang lawak..

     
  11. adam

    March 16, 2011 at 11:14 am

    macam seram tapi tak seram lawak ade la hi……………………..

     
  12. irham

    March 16, 2011 at 11:16 am

    betul cakap kau lawak tapi seram hi……….. tupun takut dengan perempuan podah thei………………………….

     
  13. usop

    March 19, 2011 at 4:46 pm

    bodo ar..
    buat cuak jee ~.~

     
  14. nadzirah quratulaini

    May 21, 2011 at 7:42 pm

    bestlah seram seram jugak lawak lawak jugak hahahahaha😀

     
  15. NORHASLINDA CHE ISMAIL

    June 8, 2011 at 11:13 am

    lawak kpala ho ko….pegi mam lar ko…last2 breeze…..terkena aq sengal!!!!
    ha amik ko….ko nk sgt kan?ko nk sgt kan?ha amik ko….
    padam muka…..hahahahahahahaha……:)

     
  16. weena

    July 1, 2011 at 4:43 pm

    hahahaa .. nk teberak aq …

     
  17. nina

    August 7, 2011 at 4:52 pm

    serammm last2… iklan breezz..hihi…hihi..hihi

     
  18. zuljojo

    August 16, 2011 at 1:55 pm

    hahahhahaha….ape bndaaaa la citer ni….

     
  19. fyka kamal

    November 26, 2011 at 9:20 pm

    la..cm 2 jerk..kuwg asm..wt pent jerk bace..bgi owg suspenz tol la..huhuhu

     
  20. Generationz Badgurlz

    December 19, 2011 at 4:02 pm

    shittt seyez giler dh aku mmbaca ngeee xD

     
  21. eiya

    June 3, 2012 at 4:16 pm

    lawak jgk..hahahaa.. ak serius gle mse tgah bce.. last2 iklan sabun rupenya..kah3

     
  22. nana az deh

    June 28, 2012 at 10:02 am

    hahahahaha
    mantaaaaappppppp

     
  23. Sepupu Ujang

    December 9, 2012 at 2:34 pm

    ujang2…aku separuh nyawa ketakutan td..mujur ada breezzz….hahahahah

     
  24. nana

    December 20, 2012 at 12:52 pm

    gua puye la suspen,upe ye iklan pencuci baju….

     
  25. Fathin Humairah

    December 31, 2012 at 6:39 pm

    nk mnjerit aq bce cite nie..ingt kn cite antu btl..wat debr jew…nk trkluar jntung ku..huhu

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: