RSS

Lagi Cerita Lawak

04 Feb

Mak Mertua yang kepoh

image003.png

Ajoi baru sahja berkahwin dengan Erra. Pada malam pertama selepas majlis pernikahan mreeka berehat dalam bilik kerana keletihan mengemas. Sambil berehat mereka makan burger dari sebuah makan restoran segera. Emak Ajoi yang memang suka jaga tepi kain orang termasuk anaknya sendiri,pasang telinga di balik pintu.

Erra: Bang,dah picit tak keluar-keluar (sambil memicit sos)
Ajoi: Memanglah lubangnya kecik!
Erra: Dah tu macam mana? Saya potong sahajalah hujungnya!
Secara tiba-tiba,emak Ajoi panik dan menolak pintu dan berteriak..
Mak Ajoi: Jangan gunting anu anak aku..

Mayat

Cikgu: Hassan,sambungkan 2 ayat ni menjadi satu.”Ali menaiki basikal ke sekolah.Ali ternampak mayat’.
Hassan: Ali ternampak mayat menaiki basikal ke sekolah.

Hukuman Mati.

Seorang warden cuba menghiburkan tahanan penjara yang akan menjalani hukuman mati di atas kerusi elektrik,gilirannya akan tiba sebentar nanti.

“Jangan takut voltannya sangat tinggi,lagi pun semuanya terjadi dalam masa yang singkat” Warden berkata.

Tiba-tiba dari kejauhan terdengar laungan kesakitan yang amat luar biasa kuatnya dan berpanjangan.

“Saya kan pergi sebentar untuk melihat”. Tidak lama kemudian warder itu kembali dan berkata:

“Tidak ada masalah yang berlaku,cuma maslah teknikal sahaja.Sekarang elektrik terputus, jadi mereka gunakan LILIN sebagai gantinya sahajaaa….

 
10 Comments

Posted by on February 4, 2008 in Funny

 

Tags: , , , , , , , , ,

10 responses to “Lagi Cerita Lawak

  1. velove

    May 9, 2009 at 1:42 pm

    haha

     
  2. velove

    May 9, 2009 at 1:42 pm

    bobo

     
  3. velove

    May 9, 2009 at 1:42 pm

    tak lawak langgung

     
  4. dyana

    July 22, 2011 at 6:28 pm

    xlawak2

     
  5. Saya Pendiam La Sangat

    August 24, 2011 at 11:09 pm

    ad yg lwk.ad yg kurg cket.hex3

     
  6. pejul

    October 29, 2011 at 2:43 am

    yang pasal mayat tuh aku x tahan…..ade ke mayat naek basikal ke sekolah…..hahaha

     
  7. mimie

    July 16, 2012 at 9:50 pm

    bodhnya dowang nie….gna lilin mmnglah skit…..cuba kowan di kc kna lilin skit x???

     
  8. peniel_ain

    April 24, 2013 at 10:00 pm

    hahahaha……… guna lilin…. puihhhh..🙂

     
  9. kecik notty

    June 5, 2013 at 2:29 am

    aku pown same yg pasal mak kepoh tu aku xketawa pown

     
  10. lala dolce

    October 17, 2013 at 12:39 pm

    hermm…langsung x paham ape yg diceritakan

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: