RSS

Cerita Lawak Pendek

04 Feb

5+5 = 11

mathematics3.jpg

Sani murid tahun 2 yang agak lembab dan suka menyendiri. Cikgu yang paling dia takut ialah Cikgu Kumar, guru matematik sekolahnya. Dengar suara Sir Kumar menengkig rasa nak terkencing. Suatu hari Sir Kumar memulakan kelas dengan menguji kecekapan congak anak muridnya. Semua murid berdiri dan kalau tak dapat jawab, berdiri atas kerusi. Semua murid mesti jawab spontan.. tak boleh kira..
Bila tiba giliran Sani, Sir Kumar menengking 5 + 5 berapa? Cepat!!!!!. Sani cuba mengira secara sorok. Dia memasukkan kedua-dua tangannya dalam poket seluar. Bergerak-gerak seluarnya kerana menghitung… rasa nak terkencing pun ada sebab takut… Sir Kumar senyum melihat telatah Sani. Cepat Sani.. 5 + 5 berapa.. 11 cikgu…
Sir Kumar senggih sambil keluar kelas… .

Bahaya guna Digi

95710.jpg

Kajian tebaru mendapati Digi (016/014) tidak selamat digunakan.

Apabila anda guna line Digi dan rakamkan dalam camera, dan perhatikan elok-elok… . anda boleh perhatikan kelibat seekor penunggu bewarna kuning akan mangekori pengguna tersebut. Jin atau toyol kuning ini akan ikut anda ke mana-mana: laut, gunung, hutan, dalam komuter, malahan dalam kereta lalu kat terowong pun dia ada gak.

Tak seram ke bila sentiasa diekori macam tu? Dah lah botak, pendek, tembam dan berwarna kuning cerah, makhluk ni jugak akan mengajuk-ajuk pergerakan anda! Pada masa yang sama, mereka akan menari-nari dan menyanyi lagi “I will follow You” dari filem ‘Sister Act 1′ yang diubahsuai liriknya.

So, hati-hati dengan pengguna Digi yang dekat dengan anda, kerana anda diperhatikan. Gunalah Celcom atau Maxis, macam saya.

P/s: Ni bukan rekaan. Tetapi saya lihat sendiri dengan mata saya kat TV baru-baru ini. Unbelievable? Believe it!

Wasiat Nenek Ani

images.jpeg

Ada sorang tua, nama dia Nenek Ani. Dia terlantar di hospital kerana sakit jantung, …..

Keadaannya semakin hari semakin teruk. Ani dah tak tau apa nak buat lagi. So suatu hari tu dia panggil Pak Din untuk bacakan doa untuk Nenek Ani. Tapi semakin dibaca, semakin teruk sakit orang tua tu. Sampai terketar-ketar dan termengah-mengah kerana terlalu sakit.

Nenek Ani dalam keadaan tak berdaya tu memberikan isyarat meminta pen dan kertas. Ani memberikan pen dan kertas kepada neneknya. Dengan sisa-sisa tenaga yang ada, Nenek Ani menulis dan memberikan kertas itu kepada Pak Din.

Pak Din menganggap tak baik membaca wasiat di hadapan Nenek Ani sebelum Nenek Ani meninggal. Jadi dia pun masukkan kertas tu ke dalam poketnya. Tak lama kemudian Nenek Ani pun meninggal dunia. Selepas seminggu kematian Nenek Ani, Pak Din pun datang ke rumah Ani, dengan memanggil semua sanak saudara Nenek Ani, tujuannya tak lain dan tak bukan untuk menbaca wasiat dari nenek tersebut

Pak Din pun berucap, menyatakan kesedihannya atas kematian Nenek Ani, dan di akhir ucapan itu Pak Din mengajak Ani dan saudara mara membaca wasiat itu bersama-sama, yang antara lain isi itu ialah…..

“Din, … . kau janganlah berdiri di atas saluran oksigen aku tu”

Jangan yakin sangat selepas pembedahan

Raju baru saja tersedar setelah menjalani pembedahan dan dia melihat ada dua orang pesakit lain yang berada di wadnya. Dengan rasa lega dia berkata “Syukurlah, semuanya sudah berlalu.”

“Jangan terlalu yakin,” kata Akhbar yang tidur di sebelah kanan tempat tidurnya. “Kelmarin mereka meninggalkan gunting di dalam perutku, dan aku harus menjalani pembedahan sekali lagi!”

Yusri yang berada disebelah kiri tempat tidurnya pula menyampuk, “Minggu lepas, aku juga mengalami pembedahan ulangan kerana mereka tertinggal sebuah perkakas pembedahan di dalam perutku.”

Tepat pada saat itu, Doktor muncul di depan pintu dan berseru “Ada sesiapa yang nampak handphone saya?”

?????

About these ads
 
52 Comments

Posted by on February 4, 2008 in Funny

 

Tags: , , , ,

52 responses to “Cerita Lawak Pendek

  1. kelakar

    December 28, 2008 at 8:31 pm

    Kelas yang tadi bercempera tiada guru, kini menjadi senyap sunyi. Ini
    adalah kerana guru yang paling digeruni telah masuk ke dalam kelas.
    Wajahnya garang seperti Jin yang tidak ada Shamsudin. Kalau hendak tahu
    ikutilah pelajaran cikgu ini.

    Murid-murid: Selamat pagi, cikgu.
    Cikgu: (Menengking) Mengapa selamat pagi sahaja?Petang dan malam awak doakan saya tak selamat?
    Murid-murid: Selamat pagi,petang dan malam cikgu!
    Cikgu:
    Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh orang! Kata selamat sejahtera!
    Senang dan penuh bermakna. Lagipun ucapan ini meliputi semua masa dan
    keadaan.
    Murid-murid: Selamat sejahtera cikgu!
    Cikgu: Sama-sama,
    duduk! Dengar sini baik-baik . Hari ini cikgu nak uji kamu semua
    tenteng perkataan berlawan. Bila cikgu sebutkan perkataannya, kamu
    semua mesti menjawad dengan sepat, lawan bagi perkataan-perkataan
    itu,faham?
    Murid-murid: Faham, cikgu!
    Cikgu: Saya tak mahu ada apa-apa gangguan.
    Murid-murid: (senyap)
    Cikgu: Pandai!
    Murid-murid: Bodoh!
    Cikgu: Tinggi!
    Murid-murid: Rendah!
    Cikgu: Jauh!
    Murid-murid: Dekat!
    Cikgu: Berjaya!
    Murid-murid: Usno!
    Cikgu: Salah!
    Murid-murid: Betul!
    Cikgu: Bodoh!
    Murid-murid: Pandai!
    Cikgu: Bukan!
    Murid-murid: Ya!
    Cikgu: Oh Tuhan!
    Murid-murid: Oh Hamba!
    Cikgu: Dengar ini!
    Murid-murid: Dengar itu!
    Cikgu: Diam!
    Murid-murid: Bising!
    Cikgu: Itu bukan pertanyaan, bodoh!
    Murid-murid: Ini ialah jawapan, pandai!
    Cikgu: Mati aku!
    Murid-murid: Hidup kami!
    Cikgu: Rotan baru tau!
    Murid-murid: Akar lama tak tau!
    Cikgu: Malas aku ajar kamu!
    Murid-murid: Rajin kami belajar cikgu!
    Cikgu: Kamu gila!
    Murid-murid: Kami siuman!
    Cikgu: Cukup! Cukup!
    Murid-murid: Kurang! Kurang!
    Cikgu: Sudah! Sudah!
    Murid-murid: Belum! Belum!
    Cikgu: Mengapa kamu semua bodoh sangat?
    Murid-murid: Sebab saya seorang pandai!
    Cikgu: Oh! Melawan!
    Murid-murid: Oh! Mengalah!
    Cikgu: Kurang ajar!
    Murid-murid: Cukup ajar!
    Cikgu: Habis aku!
    Murid-murid: Kekal kami!
    Cikgu: O.K. Pelajaran sudah habis!
    Murid-murid: K.O. Pelajaran belum bermula!
    Cikgu: Sudah, bodoh!
    Murid-murid: Belum, pandai!
    Cikgu: Berdiri!
    Murid-murid: Duduk!
    Cikgu: Saya kata USNO salah!
    Murid-murid: Kami dengar BERJAYA betul!
    Cikgu: Bangang kamu ni!
    Murid-murid: Cerdik kami tu!
    Cikgu: Rosak!
    Murid-murid: Baik!
    Cikgu: Kamu semua ditahan tengah hari ini!
    Murid-murid: Dilepaskan tengah malam itu!
    Cikgu: (Senyap dan mengambil buku-bukunya keluar.)

    Sebentar
    kemudian, loceng pun berdering. Murid-murid merasa lega kerana guru
    yang paling ditakuti oleh mereka telah keluar. Walau bagaimanapun,
    mereka merasa bangga kerana telah dapat menjawab kesemua soalan cikgu
    tadi, tetapi esok masih ada. Cikgu itu pasti akan datang lagi.

     
    • ila

      August 2, 2011 at 9:34 am

      lawak giler larh crita nie..pintar btl anak mirodnya menjwb soalan cikgu mereka..

       
    • KAJ

      September 13, 2011 at 1:46 pm

      panjang sgt bro ….

       
    • atiqah

      November 15, 2011 at 9:33 pm

      x leh blah…lwak gla…

       
    • Mohd Arzezain

      December 29, 2011 at 8:56 am

      ni bru la citer lawak ….

      #Peace!!

       
    • amirul sveglio

      September 12, 2012 at 3:25 am

      terbaik bro!!

       
    • intan lyana

      October 19, 2012 at 4:49 pm

      haha . ape bangang sgt

       
    • Ji Sung

      December 22, 2012 at 8:56 am

      lawak lawak :) nak tanya sikit, orang apa yang buat cerita ni? terima kasih.

       
    • Chearon11

      August 15, 2013 at 9:01 pm

      Bleh lhr Untk hlang boring!!..hahaha

       
  2. eina

    November 18, 2009 at 11:23 am

    agak membosankan…………..cerita hampir sama……..

     
  3. yana

    November 29, 2009 at 4:48 pm

    Best la…lawak giler

     
  4. peter

    September 22, 2010 at 8:30 pm

    bodoh le ko eina(i don know) syok ba

     
  5. peter

    September 23, 2010 at 8:40 pm

    palui………………………………………………????????????????????????????????????????

     
  6. Qiesha Umairah

    November 4, 2010 at 8:54 am

    Not bad la…

     
  7. puthree

    January 23, 2011 at 2:49 pm

    erm biase jew… x menarik mane punnnn……

     
  8. maeca

    April 20, 2011 at 1:14 am

    toiii……………………………..not funny laaaaaaaaaaa..sory 2 say

     
  9. afiq(aka)ntah

    July 10, 2011 at 2:28 pm

    bessssst\bossssan

     
    • peniel_ain

      April 24, 2013 at 9:55 pm

      besssss/bosan? huhuhuhuuh…. :D

       
  10. diam

    July 19, 2011 at 11:56 am

    dh bca dh..emm..
    ^__^

     
    • peniel_ain

      April 24, 2013 at 9:55 pm

      ‘diam’ ….. dah bace pn diam dah la… heheheheh ,,, :D :P

       
  11. zayed

    August 2, 2011 at 12:38 pm

    ttttttttttttttttttttttttaaaaaaaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkkkkkkkkk bbbbbbbbbbbbbbeeeeeeeeeeeeeeesssssssssssssssssttttttttttttttttttttttt

     
    • jessica

      December 6, 2012 at 10:52 pm

      Ok la tu.

       
  12. Badrul Hisyam II

    August 10, 2011 at 8:12 pm

    haha lain dari lain……XD

     
  13. Nur sakkinah

    August 11, 2011 at 4:20 pm

    best lah citer nier kn…aq pon cuke…korang ader yg ckp x best ader yg ckp best….biaselah sumerong ader prfasaan masing2

     
  14. z95

    August 11, 2011 at 4:24 pm

    hak3 boleh tahan laa..nampak cam murid lagi pandai je

     
  15. Saya Pendiam La Sangat

    August 22, 2011 at 8:17 pm

    like2.hex3

     
  16. Saya Pendiam La Sangat

    August 22, 2011 at 8:17 pm

    like2..hex3

     
  17. azumaya~san

    August 24, 2011 at 4:20 pm

    hmmm…..x best langsung….

     
  18. nurul shafiqah omar

    August 27, 2011 at 11:32 am

    dh prnh dgr dh cite ni….boring…\
    but..it funny…:)..
    gud luck

     
  19. KAJ

    September 13, 2011 at 1:44 pm

    ok bah kalau kau,,,,lawak hang
    orait bah…

     
  20. pejul

    October 29, 2011 at 2:33 am

    5+5 =11? mane dapat 1 lagi….hehehe

     
  21. IrulNal Nazirul

    November 30, 2011 at 9:13 pm

    kelakar abis

     
  22. sahir rakchai

    January 31, 2012 at 4:43 pm

    terbaik………………………(yaya boboboi)

     
  23. sue aisyah

    March 23, 2012 at 1:46 pm

    lawak gila

     
  24. secret

    March 31, 2012 at 3:50 am

    . , my fist read , rather tediOus . . the middle like that . . very funny . :)

     
  25. beatrice

    April 16, 2012 at 1:02 pm

    gilerr laa sape punye cite tu… kesian cikgu tuu…

     
  26. Edd wewe

    April 18, 2012 at 8:11 am

    hahahahaha…

     
  27. izzat amirul

    May 10, 2012 at 9:49 pm

    x lawak pon

     
  28. husna Qalesya

    June 9, 2012 at 7:53 pm

    xlucu pOwnn..

     
  29. mimie

    July 16, 2012 at 9:47 pm

    bsn sangat lah….x ke lakar langsung…..

     
  30. mar

    July 17, 2012 at 1:12 pm

    lawak ne,mmg bgs.but kna kbang kn g spya pmbca lbi bimat & thibur.oky…:)..

     
  31. LiN 0,o (@alinfazlinbp)

    August 1, 2012 at 10:05 pm

    hokkhokkkhokkk :D

     
  32. julia honey

    September 14, 2012 at 4:57 pm

    hahahahahahahza

     
    • mat sakit

      October 16, 2012 at 2:37 pm

      JANGAN KETAWA… Kisah 3 Pilot yang ditangkap oleh suku kaum Kanibal, ketiga-3 pilot yg takut trsebut mmohon agar x dibunuh. Maka ketua suku kaum itu pn brkata, ‘Klau kowg sume nk hidup, kowg kena msuk hutan & bawa 10 buah yg sama jenisnya. Tapi kowg hanya ada masa 3 jam saja!’

      Sblm 3 jam, pilot yg 1 pun akhirnya dtg bawa 10 epal.
      Ketua Suku : “Ok, kamu dh bawa 10 bj epal. Skrg msukkan semua epal tu ke dlm lubang dubur kamu satu persatu. Klau kamu mrintih atau brsuara, kamu akan saya potong2!”

      Dgn penuh prjuangan & ketahanan akhirnya epal prtama dpt di msukkan. Tp utk epal yg ke 2 dia xdpt mnahan sakit & terus mnjerit. Dgn kejam ketua suku td terus memenggal kepala si pilot. Maka naiklah pilot td ke syurga.

      Pilot ke-2 plak dtg bawa 10 bj anggur. Dan ketua suku td terus bg arahan yg sama. 1 anggur msuk, 2 anggur, 3 anggur, tp pada saat dia nk masukkan anggur yg ke 10, ketua suku td tiba2 memotong kepala pilot ke-2.

      Naik la pilot ke-2 td ke syurga & brjmpa dgn pilot-1 td.
      Pilot2 : Wah, kau pn mati jgk?
      Pilot1 : Ye la, aku bwk epal. Xtahan sakit! Sial tul ketua suku tu, syaratnya susah sgt! Hbs kau bwk buah apa?
      Pilot2 : Anggur
      Pilot1 : Anggur?? Tu kan senang! Kck je, xsakit pon!
      Pilot2 : Mmg betul. Sume anggur aku hmpir masuk ke dlm lubang dh..Tapi tiba2 aku ketawa & hbs sume anggur yg aku msuk td keluar blik…..
      Pilot1 : Bodoh kau! Knpe ketawa?
      Pilot2 : Habis, ms aku nk msukkan anggur yg ke 10, aku nmpk pilot ke-3 bawa durian…giler ko..durian!!!
      Нaнahahahahahahaha

       
  33. haziqmrdark

    October 23, 2012 at 12:44 pm

    berdekak ! … HAHAhahahaa

     
  34. azwana

    November 29, 2012 at 12:58 pm

    best giler cite ni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    terbaik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

     
  35. Ji Sung

    December 22, 2012 at 8:57 am

    nak tanya, siapa ye yg buat cerita ni?

     
  36. cocopai

    February 23, 2013 at 10:47 pm

    terbaikkkkkkkkkkk

     
  37. "AqHuechEyntaluka"

    April 14, 2013 at 5:17 am

    Boring…seratus kali dh tngok…sal buka website laen pun lawak yg tuuuu jugak..hampehh

     
  38. peniel_ain

    April 24, 2013 at 9:53 pm

    apa punya lawak laaa…. ada yg lawak,,tp ada jgk yg mcm poyo je,,heheheh,, ape2 pn, terbaeeekkkkkkk…. :P :P :P
    :D :D :D

     
  39. naisya isya

    June 22, 2013 at 1:00 pm

    pnjg sgt lha.. ok lha.. aq bg 3*.. hoho»0135029824

     
  40. suha

    December 27, 2013 at 1:27 pm

    ade jgak ank mrid cam niey..memang trbaik lah..

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 28 other followers

%d bloggers like this: